پاسخ:

آزمایش بررسی خون مخفی در مدفوع یکی از روش‌های غربالگری سرطان روده هست ولی این به این معنا نیست که مادر شما مبتلا به سرطان روده است، ولی افرادی که آزمایش مدفوع آنها از لحاظ خون مخفی مثبت می‌شود حتما باید تحت کلونوسکوپی توسط فوق تخصص گوارش و کبد قرار گیرند.

پاسخ:

در مواردی که اسهال به مدت یک ماه و بیشتر طول می‌کشد نیاز به بررسی‌های تکمیلی مانند آزمایش‌های مدفوع و کلونوسکوپی جهت بررسی التهاب روده می‌باشد.

پاسخ:

در صورتیکه نفخ روده و معده بسیار شدید و آزاد دهنده باشد باید تحت آزمایش های تکمیلی و تخصصی مانند بررسی حساسیت به نان و مشکلات تیروئیدو غیره ، قرار بگیرید و سپس با توجه به زمان شروع علائم و همراهی آن با مسائل دیگر ممکن است نیاز به انجام کلونوسکوپی نیز داشته باشید.

پاسخ:
بله – یکی از علائم ریفلاکس می تواند به صورت تحریک ناحیه گلو باشد که به صورت افزایش ترشحات انتهای حلق و درد گلو به خضوص صبحها بعد از بلند شدن از خواب می باشد .
البته باید علل دیگر مانند سینوزیت و علل حساسیتی بررسی شود.

پاسخ:
آدرس مطب در قم – 45 متری صدوق (زنبیل آباد)کی 26 پلاک 5 هست و در بیمارستان شهید بهشتی روزهای  یکشنبه ساعت 9 تا 12 صبح ویزیت می کنم

پاسخ:
بله – یکی از علائم زخم های معده و اثنی‌عشر می تواند به صورت سکسکه باشد در صورت سکسکه های طولانی مدت به خصوص بالای 48 ساعت توصیه به انجام آندوسکوپی و مراجعه به فوق تخصص گوارش و کبد می شود.

پاسخ :
آزمایش خون برای تشخیص میکروب معده لازم نمی باشد با توجه به علائم شما در صورت نیاز باید میکروب معده بر اساس آزمایش مدفوع و آندوسکوپی تشخیص داده شود .

پاسخ:
در افرادی که با قطع دارو علائم بیمار مجددا شروع می شود باید به مدت طولانی تری تحت نظارت پزشک دارو را استفاده کنند.